Addy |
Wysłany: Nie 23:54, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
Opis:
NAJWAŻNIEJSZE ZALETY PRACUJ EFEKTYWNIEJ — NAJWYŻSZEJ KLASY MIEJSCE PRACY KIEROWCY
Wyjątkowo nowoczesne miejsce pracy kierowcy w nowym modelu Volvo FH charakteryzuje się nie spotykaną funkcjonalnością i komfortem.
TAŃSZY W EKSPLOATACJI, NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA
Nowa aerodynamiczna konstrukcja i szereg ulepszeń w silniku i układzie przeniesienia napędu sprawiają, że Volvo FH jest bardzo konkurencyjne, jeśli chodzi o zużycie paliwa.
PEWNOŚĆ ZA KIEROWNICĄ - WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO
Jeden z najbezpieczniejszych samochodów ciężarowych świata stał się jeszcze bezpieczniejszy. We wszystkich wariantach z zawieszeniem pneumatycznym — na przykład — stosowane są elektronicznie sterowane hamulce tarczowe. Ponadto wprowadziliśmy nowy elektroniczny system stabilizujący — ESP. Nowy kształt fotela kierowcy zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem i przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa aktywnego.
WŁAŚCIWY POJAZD DO KONKRETNYCH ZASTOSOWAŃ - WIĘKSZA ELASTYCZNOŚĆ
Nowy model Volvo FH oferuje większe niż kiedykolwiek możliwości dokładnego przystosowania samochodu ciężarowego do jego przeznaczenia. Nowe Volvo FH może być dostarczone w wielu wariantach, przygotowane do zabudowy lub gotowe do natychmiastowej eksploatacji.
AERODYNAMICZNY PROFIL
Nowy model Volvo FH stanowi staranne rozwinięcie być może najbardziej lubianych kształtów wśród pojazdów ciężarowych. Małe opory aerodynamiczne są jeszcze mniejsze, co tłumaczy niskie zużycie paliwa. Wejście do kabiny jest wygodniejsze i bezpieczniejsze, znacznie poprawiła się także widoczność. A jeśli chodzi o szczegóły — znaleźć można mnóstwo praktycznych rozwiązań, ułatwiających codzienną pracę. Model Volvo FH dostępny jest z jednym z czterech typów kabiny. Wszystkie skonstruowane zostały — co jest przecież charaktery styczne dla firmy Volvo — głównie z myślą o bezpieczeństwie.
WYBIERZ KABINĘ DOSTOSOWANĄ DO POTRZEB
Model Volvo FH oferowany jest w zależności od przeznaczenia pojazdu z jednym z czterech typów kabiny. Dzięki temu, że tunel silnikowy ma tylko 17 cm wysokości, we wnętrzu wszystkich kabin można się swobodnie poruszać.
JESZCZE LEPSZE WŁAŚCIWOŚCI AERODYNAMICZNE
Nowy model Volvo FH ma jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne, niż jego poprzednik. Mogą one przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa o 1—2 procent. Jeśli zdecydujecie się na zamontowanie aerodynamicznych osłon dachowych i bocznych, przedniego spoilera i bocznych osłon podwoziowych możecie jeszcze bardziej obniżyć opory powietrza
NAJLEPSZE NA ŚWIECIE MIEJSCE PRACY KIEROWCY
Szacunek i zrozumienie dla ciężkiej pracy kierowcy były zawsze punktem wyjścia dla VOLVO, by stworzyć najlepsze na świecie miejsce pracy kierowcy. Wnętrze kabiny nowego modelu Volvo FH ukształtowane zostało w oparciu o rozległe badania dotyczące wzajemnego oddziaływania człowieka i maszyny. W ich wyniku opracowano całkiem nowe środowisko pracy kierowcy, gdzie wszystko — od foteli do instrumentów, klimatyzacji i schowków — skonstruowane jest tak, by zapewnić najwyższą efektywność pracy i zagwarantować zawsze pełną kontrolę nad pojazdem i tym, co się wokół niego znajduje.
SIEDZIEĆ WYGODNIE
Nowy model Volvo FH wyposażony jest w bardzo wygodne fotele nowej generacji, posiadające pneumatyczne resorowanie z regulowaną siłą tłumienia i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Najbardziej luksusowy wariant — De Luxe — ma wbudowany układ ogrzewania i wentylacji i dostępny jest w wersji z obiciem z pluszu lub skóry oraz z funkcją zapamiętywania indywidualnych ustawień. Wszystkie fotele mają miękki i gruby wkład, szerokie siedzisko i duże możliwości regulacji zgodnie z indywidualnymi upodobaniami. Na przykład wysokość fotela może być regulowana w granicach 10 cm, a siedzisko przesuwane w poziomie w granicach 5 cm. Wszystkie fotele kierowcy posiadają praktyczną kieszeń. Zagłówek jest zintegrowany z fotelem i może być wyposażony w głośno mówiący zestaw do telefonu komórkowego. W przypadku, gdy pojazd wyposażony jest w nowy układ automatycznej zmiany biegów l-shift, wybierak zintegrowany jest z fotelem.
WYPOCZĄĆ
Kiedy kierowca się budzi, musi być wypoczęty, dlatego wygodne spanie jest tak istotne. W kabinie Volvo FH znajduje się duże, resorowane łóżko o wymiarach 200x70x12,5 cm wyposażone w gruby materac. Górne łóżko w kabinach Globetrotter i Globetrotter XL ma standardowo wymiary 1 90x60x8 cm, ale dostępne jest także w wersji o podwyższonym komforcie z solidniejszym i o 10 cm szerszym resorowanym spodem i dodatkowym materacem. Zarówno dolne, jak i górne łóżko wyposażone jest w siatkę ochronną, która samoczynnie zwija się do pojemnika w ramie łóżka. Przedział sypialny może być wyposażony w panel kontrolny umożliwiający obsługę oświetlenia kabiny, zestawu audio, ogrzewacza itd. Kabina dzienna może być wyposażona w leżankę.
PRZECHOWYWANIE PRZEDMIOTÓW
Miejsca na przechowywanie różnych przedmiotów nigdy nie jest za wiele. Dlatego kabiny modelu FH wyposażono w większą niż dotychczas ilość obszerniejszych schowków, szafek, półek i kieszeni. Najwięcej miejsca jest — oczywiście — w kabinach Globetrotter i Globetrotter XL. Nad przednią szybą znajduje się pojemna półka z trzema schowkami. Na tylnej ścianie kabiny znajduje się duży trzyczęściowy schowek, w którym alternatywnie można zamontować kuchenkę mikrofalową i lodówkę. Pod łóżkiem po lewej stronie znajduje się obszerna przestrzeń na bagaż, a za fotelem kierowcy umieszczono wieszak na ubrania. Kabina z miejscem do spania wyposażona jest w dwie modułowe półki nad przednią szybą. Oprócz tego, że służą one do przechowywania różnych przedmiotów, jest to miejsce montażu tachografu. Pod łóżkiem znajduje się duża przestrzeń na bagaż. istnieje możliwość montażu lodówki w szufladzie znaj dującej się pod łóżkiem. W kabinie z miejscem do spania oraz w kabinach Globetrołter i Globetrotter XL znajdują się dwa duże schowki zewnętrzne. Kabina dzienna została przedłużona o 150 mm, dzięki czemu pojawiły się lepsze możliwości przechowywania przedmiotów w tylnej części kabiny, a ponadto wyposażona ona została w zewnętrzny schowek, do którego dostęp możliwy jest także z wnętrza kabiny. We wszystkich kabinach na bocznych ścianach znajdują się siatkowe kieszenie oraz schowki w drzwiach. W tablicy rozdzielczej umieszczono wyciągany uchwyt na napoje.
PIĘKNIE, CICHO...
Nowa kabina FH posiada jeszcze lepszą izolację akustyczną niż jej poprzedniczka — między innymi dzięki solidnym panelom głuszącym w drzwiach i na tylnej ścianie. Aerodynamiczny kształt kabiny i lusterek wstecznych powoduje zmniejszenie do minimum szumów powietrza. Zmiana biegów odbywa się za pośrednictwem systemu cięgieł, a zatem znikły dodatkowe dźwięki i wibracje pojawiające się przy zmianie biegów.
WITAMY ZA KIEROWNICĄ
Nowy model Volvo FH to nowoczesne narzędzie pracy. Nowe rozwiązania techniczne i nowoczesne układy elektroniczne tworzą warunki do jeszcze efektywniejszych przewozów. Im więcej funkcji wbudujemy w samochód ciężarowy, tym ważniejsze jest rozmieszczenie wskaźników i przełączników. W nowym Volvo FH wszystko jest zawsze w zasięgu wzroku i ręki
SKRZYNIE BIEGÓW
VT2009B. Manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów do modelu Volvo FH o mocy 380 i 420 KM, 9 biegów, 2 biegi wsteczne.
VT2214B. Manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami do modelu Volvo FH o mocy 380, 420 i 460 KM, 12+2 biegi, 4 biegi wsteczne.
VT02214B. Manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami do modelu Volvo FH o mocy 380, 420 i 460 KM, 12+2 biegi, 4 biegi wsteczne. Najwyższy bieg Jest nadbiegiem.
VT2514B. Manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami do modelu Volvo FH o mocy 460 i 500 KM, 12+2 biegi, 4 biegi wsteczne.
VT02514B. Manualna skrzynia biegów ze zmianą zakresów i półbiegami do modelu Volvo FH o mocy 460 i 500 KM, 12+2 biegi, 4 biegi wsteczne Najwyższy bieg jest nadbiegiem.
I-shift Volvo. Nowy układ automatycznej zmiany biegów do modelu Volvo FH o mocy 380—500 KM, 12 biegów, 4 biegi wsteczne.
Geartronic. Układ automatycznej zmiany biegów do modelu Volvo FH o mocy 380—500 KM, 12+2 biegi, 4 biegi wsteczne.
Powertronic. Automatyczna skrzynia biegów do modelu Volvo FH o mocy 380 i 420 KM, 6 biegów, 2 biegi wsteczne. Dostępna z wbudowanym zwalniaczem. Fabrycznie przygotowana do podłączenia niezależnej od sprzęgła przystawki odbioru mocy.
|
|