Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU
WITAM NA www.truckerfan.fora.pl ... NIE POŻAŁUJESZ ŻE TU WSZEDŁEŚ!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DAF XF ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> DAF...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Śro 10:50, 01 Lis 2006    Temat postu: DAF XF ...

Tutaj możecie pisać o DAFie XF...Fotki Mile Widziane Cool
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 11:36, 05 Lis 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
DAF 95XF zaprojektowano na podstawie wcześniejszych zasad, przeznaczony jest do przewozów międzynarodowych. Oferowane są trzy wersje kabiny: komfortowa o normalnej wysokości, powiększona - Space Cab o większej wysokości i kabina Super Space Cab z jeszcze wyższym sufitem. Wszystkie typy kabin mają długość 2,25 m, dzięki czemu ich wnętrze jest obszerne, a część sypialna wyposażona jest w dwie duże leżanki. Napęs stanowi rzędowy silnik sześciocylindrowy z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza. Jest to jednostka o pojemności skokowej 12,6 l wyposażona w 24 zawory i wiele innowacji dzięki czemu uzyskano większy o 16% moment obrotowy przy obniżeniu zużycia. Silnik cechuje się wyższą mocą, mniejszym zużyciem paliwa, większą trwałością, obniżonym poziomem głośności i wydłużonym przebiegiem międzyobsługowym. Zmiany, poza wizualnymi, obejmą także ramę, układ hamulcowy, pewnej modyfikacji uległa także rodzina stosowanych silników.


Z wyglądu nowego Daf'a XF dość trudno odróżnić od dotychczasowego modelu. Po dokładnym przyjrzeniu się autu możemy dostrzec różnice: zamiana miejsc znaczków DAF i XF, nowe są "grill" atrapy chłodnicy, narożne spojlery chroniące boki kabiny przed zabrudzeniem, nieco inne kształty zderzaka oraz wlotu powietrza, zespoły głównych świateł z kloszami z tworzywa sztucznego i dodatkowy segment lusterka wstecznego po prawej stronie. Nowością jest zastosowanie bocznych osłon podwozia chroniących przed błotem, ale także poprawiających aerodynamikę pojazdu. Wymieniono wiele elementów poszycia kabiny na nowe i choć wygladają one tak samo jak stare to są lżejsze. Kolejne zaoszczędzone kilogramy to modyfikuja podwozia (nowy materiał użyty przy produkcji ramy) oraz lekka skrzynia biegów AS-Tronic - w sumie nowy DAF XF jest lżejszy od poprzednika o 200 kg. W układzie hamulcowym zastosowano hamulce tarczowe dla wszystkich kół i EBS. W opcji dostępny jest ponadto DEB (Daf Engine Brake) oraz retarder, sterowanie jednego i drugiego połączono z pedałem hamulca.

Przednia oś jak u poprzednika zawieszona jest na resorach parabolicznych, tylna na czterech miechach powietrznych. Gruntowną modernizację przeszły jednostki napędowe. Nową rodziną silników o nazwie XE-C sterują mikroprocesory poprzez sieć CAN. Zwiększono stopień sprężania z 16,0 do 17,4 i obniżono do 1900 obr./min. maksymalne obroty silnika - wszystko to aby, zwiększyć trwałość jednostek napędowych, ich moc oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Efektem jest wzrost użytecznego momentu obrotowego o kilkanaście procent oraz zmniejszenie o ok. 1,5 - 2% konsumpcji paliwa. Rodzina silników XF składa się z czterech wielkości mocy 381, 428, 483 oraz 530 KM. Przebieg pomiędzy przeglądami może wynosić do 120 tys. km. (przyczynia się do tego m.in. automatyczny napinacz pasa klinowego). Poza tym dwie najmocniejsze wersje mają tuleje cylindrów wykonane z najnowocześniejszego i supertrwałego materiału: stopu żeliwa z grafitem o nazwie CGI.
Wszystkie jednostki napędowe nowego XF mają podobną konstrukcję. Są to silniki 12,6-litrowej pojemności, sześciocylindrowe turbodiesle z chłodzeniem powietrza doładowującego, wykonane w technice 4 zaworów na cylinder z pompowtryskiwaczami. Urządzenia te zapewniają optymalny dobór dawki wtrysku i dokładne dobranie kąta wyprzedzenia. Elektroniczne układy analizują wszystkie parametry pracy jednostki napędowej - obciążenie, temperaturę zasysanego powietrza itp.

Do przekazywania siły napędowej na tylną oś (lub osie) standardowo stosowane są 16-biegowe skrzynie firmy ZF (ZF 16 S 181, ZF 16 S 221) z pneumatycznym wspomaganiem zmiany biegów - Servo Shift. Jednak w opcji dostępna jest także znana skrzynia automatyczna ZF AS-Tronic, 12 -biegowa dla pojazdów 4x2 i 6x2 oraz 16 - biegowa dla cięższych zastosowań. W zależności od przeznaczenia auta i mocy silnika mogą one mieć różne warianty przełożenia przekładni oraz być wyposażone w intarder. Poza tym ostatnim urządzeniem przyczyniającym się do wydłużenia działania klocków hamulcowych (standardo wyposażenie każdego nowego XF-a to hamulce tarczowe na wszystkich kołach) oferowany jest również hamulec silnikowy DEB (DAF Engine Break). Specjalna głowica na bloku silnika działa wykorzystując wytwarzane w nim podciśnienie. Kierowca ma do dyspozycji moc hamowania niewiele mniejszą od mocy silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]
Dbałość o potrzeby kierowcy mozna zuważyc już na wejściu do kabiny. Pierwszy stopień umieszczony jest nisko. Kolejne dwa dostępne są po otwarciu drzwi, co chroni je przed zabrudzeniem błotem oraz oblodzeniem. Wysokość tylnego zawieszenia pneumatycznego sterowana jest przez kierowcę za pomocą pilota, bez wychodzenia z kabiny. Tuż za drzwiami, podobnie jak w starym modelu znajduje się obszerny, hermetyczny schowek dostępny tylko z zewnątrz. Kabina wyposażona jest w czteropunktowe zawieszenie pneumatyczne, które odpowiada za tłumienie drgań i wibracji. Wewnątrz od razu widoczny jest tachograf przeniesiony nad szybę czołową - na jego miejsce zamontowane radio, nieco zmienione położenie pedału przyspieszenia i nowa tablica kontrolna z dużym wyświetlaczem umiejscowionym na jej środku. Inna jest także kolorystyka wykończenia wnętrza oraz górna leżanka (w przypadku kabiny z 2 leżankami), która została wydłużona o 17 cm (do 2,05 m).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> DAF... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin