Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU
WITAM NA www.truckerfan.fora.pl ... NIE POŻAŁUJESZ ŻE TU WSZEDŁEŚ!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MERCEDES AXOR...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> MERCEDES...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Śro 14:34, 01 Lis 2006    Temat postu: MERCEDES AXOR...

Tutaj możecie pisać o MERCEDES AXOR...Fotki Mile Widziane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Addy




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bobrowniki SBE

PostWysłany: Nie 23:39, 05 Lis 2006    Temat postu:

Opis:

Ciągnik siodłowy Axor przystosowany jest do ciężkiego transportu zaopatrzeniowego oraz transportu na średnich dystansach. Mercedes-Benz Axor jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy oczekiwali pojazdu o małym ciężarze własnym, niskim zużyciu paliwa i dużej ekonomiczności. Nowa seria obejmuje ciągniki siodłowe 4x2 o dopuszczalnym ciężarze całkowitym 18 t, w trzech klasach mocy: 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM) i 315 kW (428 KM). Pojazd dostępny jest w dwóch wariantach rozstawu osi (3.600 i 3.900 mm) i dwóch wariantach kabiny kierowcy.
Kabiny.
Spełnione normy bezpieczeństwa.
Ciągnik siodłowy Axor jest wyposażony seryjnie w kabinę sypialną z jedną leżanką do transportu dalekobieżnego. Standardowa kabina posiada długość zewnętrzną 2250 mm, a jej wysokość wynosi 1510 mm. Dolna leżanka posiada długość 2040 mm i szerokość 650 mm oraz zabezpieczenie przed wypadnięciem. Pod leżanką znajdują się schowki o pojemności ponad 300 l, a na tunelu silnikowym można zamontować wysuwany spod leżanki schowek z zamknięciem. W przypadku zamówienia kabiny z opcjonalnym wysokim dachem klient otrzymuje do dyspozycji pojazd przeznaczony do transportu dalekobieżnego. Standardowa, zewnętrzna osłona przeciwsłoneczna kabiny wysokiej oraz opcjonalna górna leżanka o wymiarach 610 x 1900 mm umożliwiają bezproblemową eksploatację pojazdu w obsadzie 2-osobowej. Do zalet kabiny z wysokim dachem zaliczają się liczne schowki nad przednią szybą i drzwiami bocznymi, elektrycznie sterowany szklany szyberdach z przesłoną słoneczną i przeciw owadom. Szeroki kąt otwarcia drzwi >90 stopni, podświetlane stopnie wejściowe i wygodne poręcze ułatwiają wejście do kabiny. Duże szyby boczne i przednia, seryjne elektrycznie podgrzewane lusterka wsteczne, rampowe i szerokokątne oferują kierowcy bardzo dobrą widoczność. Lusterko oraz szyba pasażera są elektrycznie sterowane. Tablica przyrządów zawiera obrotomierz, prędkościomierz, wskaźniki stanu pojazdu oraz wyświetlacz ciekłokrystaliczny informujący o niebezpieczeństwach i informacjach obsługowych w języku polskim. Nowy elektroniczny tachograf firmy Kienzle jest zabudowany na konsoli środkowej ułatwiając jego obsługę. Obok tachografu znajduje się seryjne radio Truck Linę 20 wyposażone w układ RDS i odtwarzacz kaset. Kierownica wyposażona w pneumatyczne ryglowanie posiada duży zakres regulacji pozwalający dopasować się do każdej osoby. Standardowy, pneumatyczny fotel kierowcy zintegrowany z pasem bezpieczeństwa posiada zagłówek, a opcjonalny fotel komfortowy oferuje dodatkowo 3 poduszki lędźwiowe, podgrzewanie fotela i zagłówek zintegrowany z fotelem. Kabiny są wykonane jako całostalowe i w testach zderzeniowych potwierdziły spełnienie normy bezpieczeństwa ECE R 29, co podnosi bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w razie wypadku.
Silniki.
Optymalne rozwiązanie zespołu napędowego.
Do napędu nowych ciągników siodłowych Axor zastosowane zostały, po raz pierwszy na rynku europejskim, rzędowe silniki sześciocylindrowe: OM 457 LA. Silniki te znalazły wcześniej zastosowanie w innych pojazdach użytkowych Mercedes-Benz i były cenione przez klientów ze względu na niskie zużycie paliwa, wysoką moc i niezawodność. Te 12-litrowe silniki Generacji Euro 3 dostępne są w 3 klasach mocy: 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM) i 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartościach pomiędzy 1850 Nm a 2100 Nm (w zależności od silnika) uzyskiwany jest przy 1100 obrotach/ min. W przypadku silnika o mocy 295 kW dostępny jest na zamówienie wariant wymagający tylko czterech punktów ekologicznych w ruchu tranzytowym przez Austrię. Zupełnie nową konstrukcję stanowi hamulec silnikowy "Turbobrake". W wyniku uzyskiwanego w silniku przeciwciśnienia, turbosprężarka powoduje zwiększone natężenie przepływu powietrza w silniku, co w praktyce gwarantuje podwojenie mocy hamulca silnikowego. Silnik połączony jest z dziewięciobiegową przekładnią synchronizowaną G 221-9 z pneumatycznie wspomaganym mechanicznym systemem zmiany biegów MPS. Optymalne rozwiązanie zespołu napędowego w połączeniu z wysokimi momentami obrotowymi silnika umożliwia niskie zużycie paliwa. Alternatywnym rozwiązaniem do skrzyni 9-biegowej są skrzynie 16-biegowe z mechanicznym sterowaniem (G 240-16) lub sterowaniem układem TelligentR (G 211-16), które są wyposażone w półbiegi przydatne w ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Pon 14:40, 06 Lis 2006    Temat postu:

Axor we wnętrzu jest identyczny jak ACTROS...Nie wiem czym sie zbytnio różni Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Truckmaniak




Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:41, 06 Lis 2006    Temat postu:

Różni się kolego wyglądem zewnętrznym i chyba wogóle silnikiem i napędem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:33, 03 Maj 2007    Temat postu:

Różni się paroma rzeczami, jak by był taki sam to by go nie robili!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:25, 01 Lut 2008    Temat postu:

U mnie w skali 1/10 ma 9 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> MERCEDES... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin