Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU
WITAM NA www.truckerfan.fora.pl ... NIE POŻAŁUJESZ ŻE TU WSZEDŁEŚ!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SCANIA R...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> SCANIA...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Czw 13:47, 02 Lis 2006    Temat postu: SCANIA R...

Tutaj możecie pisać o SCANI R... Fotki Mile Widziane
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GLADIATOR dnia Sob 19:36, 04 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Sob 18:53, 04 Lis 2006    Temat postu:

A OTO MÓJ OPIS SCANII R...
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowa Scania radykalnie zmieniła swoją kabinę ale nie zmieniając szkieletu. Ale która
została ulepszona część przednia i wewnętrznych elementów. Elementy zostały tak wykonane ,aby podczas uderzenia deformowały się w najbezpieczniejszy sposób dla kierowcy. Przednia szyba została wklejona co usztywnia konstrukcję. Natomiast belka FUPS (zapobiega przed wjechaniem samochodu osobowego pod ciężarówkę) została wykonana jako dodatkowy zderzak, który ma działać jak spojler. Patrząc na nową kabinę zaraz zauważymy zmieniony gril, który został zaokrąglony jak również powiększony co wpływa korzystanie na chłodzenie silnika. Zostały zmienione na bokach wloty powietrza również zaokrąglone. Zmienione zostały również przednie światła, które wykonano dwukomorowo, czyli światła mijania i pozycyjne znajdują się w jednej większej komorze, a w drugiej mniejszej światła drogowe (długie). Ogólnie można stwierdzić że nowa kabina Scanii R została zaokrąglona co daję lepszy efekt wizualny niż poprzednia która była już trochę przestarzała. 8 lat dla kabiny to trochę za dużo. Patrząc na nowego Actros-a, Volvo lub Stralisa to Scania przy nich wyglądała jak staruszek. Kabina została podwyższona o 7 cm co poprawia komfort pracy kierowcy ponieważ zmniejszona została komora silnika, teraz zaledwie mierzy 14 cm. Najciekawsze jest to że nie popsuło to stabilności pojazdu na zakrętach. Następny atut podwyższenia kabiny jest to że została on bardziej wyciszona. Również zmieniono zawieszenie kabiny co spowodowało zmniejszenie wagi kabiny. Wchodząc do kabiny zauważymy że nie musimy tak wysoko dźwigać nogi, bo został dolny stopień obniżony. Kabina występuje w trzech wersjach wysokości. Standardowej czyli z niskim dachem, High z podwyższonym dachem o 20 cm która posiada wiele schowków na przednią szybą i nie tylko. Ostatnia kabina to oczywiście Topline która oferuje najwięcej miejsca dla dwóch kierowców, a jeszcze więcej dla jednego. Pierwsza to z niskim dachem, ale już podwyższony z powodu obniżonego tunelu. Łóżko dolne zostało powiększone, teraz mamy do dyspozycji 200 cm na 80 cm. A tutaj nowość w Scanii ponieważ dolne łóżko posiada barierkę zabezpieczającą przed wypadnięciem samego siebie lub przedmiotów.Kokpit został całkowicie zmieniony, w ogóle nie przypomina że jest to Scania. Deska została obniżona i przesunięta w stronę szyby przedniej. Na środku znajduje się półka, a pod nią jest poręczna szuflada. Scania R jest ciężarówką bezlewarkową co wpływa korzystnie na poruszanie się w kabinie. Z skrzynią manualną długi lewarek można złożyć na tunel silnika. Na desce już nie znajdziemy trzech lewarków (hamulec postojowy, tempomat, retarder), jak w poprzedniku w którym znajdował się hamulec postojowy jak również retarder. Teraz retarder i system zmiany biegów Opticruise którego już nie znajdziemy na tunelu silnika znajduje się po prawej stronie kierownicy w postaci uchwytu. Tablica wskaźników nie ma nic wspólnego z poprzednią. Zrezygnowano z dużego tachografu na desce i zastosowano cyfrowy nad głową, koło miejsca przeznaczonego na CB radio. Koło wskaźników prędkościomierza i obrotomierz znajduje się średnich wymiarów wyświetlacz komputera pokładowego. Prawy panel tradycyjnie łukiem wchodzący do kabiny, tylko nieznacznie. Na górze znajduje się hamulec a koło niego radio, a pod nim znajdziemy parę przełączników i panel sterowania klimatyzacją lub wentylacją. Na życzenie ten panel może być dłuższy i wówczas znajdziemy tam miejsce na urządzenie do automatycznego pobierania opłat za przejazd autostradą, lub mikrokomputer do komunikowania się z systemem zarządzania flotą, albo potężny ekran dotykowy, za pomocą którego można przekazywać informacje o ładunku i kontrolować pracę całego zestawu. Może również służyć jako system nawigacji satelitarnej. Podczas wypoczynku możemy oglądać filmy z DVD. Zmienione jest również miejsce nad głową w której zainstalowaną niecodzienne wyposażenie – składaną teczkę, podkładkę na której po oparciu na kierownicy można wygodnie wypełnić papiery. Nowe jest również koło kierownicy. Posiada cztery ramiona idące poziomo. Na kierownicy możemy posiadać przyciski do sterowania radiem, komputerem pokładowym i wieloma innymi rzeczami. Dwa po lewej stronie służą do uruchamiania i ustawienia prędkości stałej, jak również przy zjazdach z góry. Prawy to nawigator wyświetlacza komputera pokładowego. Można dzięki niemu zobaczyć chwilowe i średnie zużycie paliwa, doładowanie, temperaturę oleju, czas jazdy i pracy oraz przebyte kilometry. Kierownica jest ustawiana mechanicznie bądź pneumatycznie, lecz mały guzik aktywatora schowany jest po lewej stronie kolumny, dość wysoko. Ogólnie można stwierdzić że kierownica jest bardzo przyjemna w dotyku jak i przyjemna wizualnie.
W Scanii zastosowano nowe fotele ISRI które mają wygodnie trzymające plecy kształty i wydłużony zakres regulacji na odległość. Drzwi posiadają nowe obicia i nowe miejsce się znalazło dla klamki podłokietnikiem.
A OTO WNĘTRZE KABINY TOPLINE...
[link widoczny dla zalogowanych]
Scania zostaje ciągle odchudzana od wprowadzenia 4 generacji została odchudzona o 400 kg, a teraz znowu o 270 kg. Jak wiadomo jest to ważny aspekt w transporcie bo posiadamy większą ładowność i zmniejsza się zużycie paliwa. A kto jest bardzo oszczędny może wybrać ramę o grubości 7 mm wykonaną ze specjalnego stopu, co odchudza nam Scanie o ponad 100 kg. Klasyczna rama jest wykonana jest z 8- lub 9 mm podłużnic. Najlżejsza rama jest wyposażona jeszcze w dodatkowy w poprzeczny łącznik podłużnic o specjalnej konstrukcji. Nowością jest siodło zastosowane po raz pierwszy w Scanii i nie tylko. Siodło jest montowane bezpośrednio na ramie co znowu daje kilkadziesiąt kilogramów mniej. Lżejsze jest również tylne zawieszenie wykonane z 4 poduszek powietrznych. Kompresor jest sterowany elektronicznie co daje mniejsze straty na powietrzu i na paliwie (konstruktorzy obiecują nam że zaoszczędzimy 1% paliwa). Znowu widzimy że elektronika ma bardzo szerokie zastosowanie. W jakimkolwiek urządzeniu gdzie występuje elektronika poprawia sprawność urządzenia i zmniejsza zużycie paliwa bądź energii. Komputer włącza nowy kompresor w odpowiednim momencie, np. wtedy gdy wjeżdżamy z największą mocą pod górę, lub gdy z niej zjeżdżamy.
A OTO WNĘTRZE KABINY HILGLINE...
[link widoczny dla zalogowanych]
Ulepszono układ hamulcowy. Ponieważ najnowszej generacji EBS z hamulcami tarczowymi lepiej kontroluje obciążenie samochodu, następnie na podstawie danych z obciążenia i warunków jazdy odpowiednio dozuje siłę hamowania. Do układu hamulcowego również wchodzi dla przypomnienia hamulce silnikowe jak również retarder. Jak wyżej pisałem można nim sterować nie odrywając rąk od kierownicy, przyciskami przy kierownicy.Nowością jest zastosowanie w Scanii instalacji elektrycznej CAN- bus, jest to jedna magistrala a do niej są podłączone wszystkie urządzenia elektryczne. Zaletą takiego układu jest możliwość szybkiego zlokalizowania usterki instalacji dzięki gnieździe znajdującego się na lewej stronie kokpitu. Mając pilot do drzwi którym nie tylko możemy zamykać je i uruchamiać alarm, ale również przeprowadzić szybki test działania instalacji oświetleniowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu można szybko sprawdzić czy na przykład żarówka ze stopu się nie przepaliła, jak wiadomo sprawdzenie samemu światła stopu jest raczej nie możliwa.Teraz mamy do dyspozycji siedem silników zmodernizowanych zaczynając od 11- litrowych o mocach od 340 i 380 KM, idąc dalej 12- litrowe o mocach 420 (średnie zużycie paliwa wynosi 32,7 l/100km, natomiast zużycie w terenie górzystym wynosi 47,5 l/100km) i 470 KM, i najmocniejsze 16- litrowcach V8 o mocach 500 i 580 KM. Wszystkie silniki mogą spełniać normy spalin EURO 4. 12- litrowe motory zostały oparte na obecnych silnikach DC 12, ale posiada nowy system turbocompound i chłodnicę EGR. Dzięki temu zostało obniżona emisja NOx o 30%, cząstek stałych o 80% i to co najważniejsze nie zwiększyło się zużycie paliwa.
Krótko mówiąc Scania zrobiła duży krok do przodu po 8 latach od wypuszczenia generacji 4. Począwszy od kabiny, a kończąc na silnikach. Ale tylko od użytkowników zależy jak się przyjmnie nowe dziecko konstruktorów Scanii. Ale patrząc na coraz większe zainteresowanie Szwedzką ciężarówką 4 generacji, to Scania R nie powinna mieć kłopotów.Scania R jest wyśmienita.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Truckmaniak




Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 22:02, 04 Lis 2006    Temat postu:

Ooo, prawdziwe cudeńko. Za 10 lat to o dużo bardziej chciałbym pomykać taką Scaniówą niż taką np. Radiance, która zyskuje uwage innych tylko ze względu na elektronike.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Addy




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bobrowniki SBE

PostWysłany: Sob 23:35, 04 Lis 2006    Temat postu:

eRka jest bardzo popularna na naszych drogach, ogolnie z wygladu mi sie bardzo podoba, a jak tam z awaryjnoscia Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Nie 11:10, 05 Lis 2006    Temat postu:

No ja nie wiem co do tej awaryjności ale mi sie eRka już troche znudziła... JA TAM WOLE DAFiki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:23, 01 Lut 2008    Temat postu:

Ta Scania Jest Zarąbista

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> SCANIA... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin